Veelgestelde vragen
Ik ben huurder
Wat gebeurt er als ik me registreer?
Eenmaal je geregistreerd bent, kan je favorieten aanduiden en opslaan, zoekacties opslaan en indien je later wil een accommodatie verhuren , kan dit ook enkel als je geregistreerd bent. Je gegevens en de bewaring ervan vallen onder de wet van de privacy (zie privacyverklaring op de website).
Wanneer is mijn reservatie bevestigd?
Kustweb.be dient enkel als platform om huurder en verhuurder met elkaar in contact te brengen. De definitieve overeenkomst en modaliteiten gebeuren rechtstreeks tussen huurder en verhuurder (of beheerder die optreedt voor de verhuurder).
Wat zijn de annulatiekosten?
De annulatiekosten zijn verschillend per accommodatie en dienen opgevraagd worden aan de verhuurder (of beheerder die optreedt voor de verhuurder). Kustweb.be kan in geen enkel geval opdraaien voor annulatiekosten.
Ik krijg geen reactie van de eigenaar na aanvraag ?
Kustweb.be is enkel een platform voor advertenties voor vakantieverhuur. Indien er geen reactie is kan er eventueel ook een fout in de gegevens geslopen zijn. Stuur een mailtje naar contact@kustweb.be , we proberen te controleren of de gegevens juist zijn en alsnog de eigenaar te bereiken.
Moet ik een contract krijgen vooraleer mijn reservatie definitief is?
Iedere eigenaar kiest zelf hoe hij tot een akkoord komt met de huurder. Als huurder kan je beslissen om af te zien van de bevestiging als je geen contract ontvangt of als je voor jezelf onvoldoende garanties krijgt. Dit kan enkel voordat je iets getekend / gestort hebt. Een storting geldt als een aanvaarding van de voorwaarden van de verhuurder. Vraag deze daarom altijd vooraleer je definitief bevestigt.
Hoe kan ik meer informatie ontvangen over een accommodatie ?
Neem rechtstreeks contact op met de eigenaar. Kustweb.be is een advertentieplatform. Wij beschikken dus niet over bijkomende informatie over advertenties die verhuurders op kustweb.be plaatsen.
Wat moet ik doen als ik een probleem heb ter plaatse ?
Eerst en vooral tracht je de eigenaar te bereiken of de beheerder die optreedt voor de verhuurder. Zorg dus dat je zijn gegevens bij de hand hebt en vraag op voorhand een telefoonnummer bij dringende zaken. Indien er echt geen contact gemaakt kan worden, kan je mailen naar help@kustweb.be We proberen je te helpen maar kunnen als platform niet garanderen dat we tot een oplossing kunnen komen.
Wat als ik op een verdachte accommodatie bots?
Veiligheid gaat boven alles en we proberen fraudeurs van onze site te weren. Daarom wordt ook elk zoekertje individueel gecontroleerd. Indien je vreemde vragen krijgt van een verhuurder rond betaling en voorschotten, de prijs je extreem laag lijkt, of er andere verdachte zaken zijn tijdens de communicatie, gelieve te mailen naar help@kustweb.be
Ik ben verhuurder
Wanneer wordt mijn advertentie gepubliceerd?
Na betaling wordt je advertentie direct gepubliceerd en dit voor 1 jaar.
Ik krijg een verdachte aanvraag die lijkt op fraude
Krijg je een aanvraag waarbij je eerst geld moet sturen of waarbij geld via buitenlandse banken een omweg moet maken, via cheques of op een andere verdachte manier, wees dan gewaarschuwd . Je kan altijd het e-mailadres eens kopiëren naar google, heel vaak zijn fraudeurs bekend op het internet. Stuur zeker een mailtje naar contact@kustweb.be indien je een vermoeden van fraude hebt en ga zeker geen verbintenis aan.
Niet gevonden wat je zocht?
Contacteer ons via contact@kustweb.be